Vandaag om 9.30 uur is er een dienst over geloofsopvoeding met als thema: ''De kracht van woorden".

Corjan Matsinger uit Houten hoopt jong en oud na te laten denken en te inspireren over dit thema.

We lezen: Jakobus 3: 1 - 12.
We zingen: ‘Breng ons samen’ / kinderlied / hemelhoog 494 ‘Uw woord is een lamp voor mijn voet’ / hemelhoog 278 ‘Het woord van God’ / projectlied / psalm 141: 1,2 / ‘Gods zegen voor jou’

Deze keer zullen enkele liederen begeleid worden door gemeenteleden met hun zang. Verdere muzikale begeleiding zal zijn door Celis Dekker op het orgel, Janneke Straver op de piano en Daan Koekkoek op de cajon. Na de dienst kunnen we elkaar gezellig ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade met wat lekkers. Voor de kinderen zal er weer een tafel zijn met kleurplaten, spelletjes etc.

Er is kindernevendienst voor de groepen 1 t/m 6.

De collecten zijn deze zondag bestemd voor 1ste collecte Kerk in Actie/Voorjaarszendingswerk

Libanon: Predikanten opleiden voor het Midden-Oosten
In Libanon zijn veel christelijke instellingen met een regionale functie. De Near East School of Theology (NEST) in Beiroet leidt predikanten op voor het hele Midden-Oosten en geeft bijscholing aan voorgangers. Het theologisch opleidingsinstituut wil met haar activiteiten de christelijke minderheid in de regio ondersteunen. Wilbert van Saane is door Kerk in Actie en GZB uitgezonden en werkt er als theologiedocent en studentenpastor. Daarnaast organiseert hij vieringen en retraites voor studenten en staf. Meer lezen: www.kerkinactie.nl/onderwijslibanon.
Het rekeningnummer is: NL39 RABO 0301 5002 82  van de GK Almkerk ovv KIA Voorjaarszendingswerk.
De 2de collecte voor Kerk. Het rekeningnummer is: NL39 RABO 0301 5002 82 van de GK Almkerk ovv Kerk.