De avonddienst, om 18.30 uur is een gespreksbijeenkomst in d’Ontmoeting die wordt (in)geleid door Jaap van Diggelen en Ankie de Peuter. Het thema is “Denk mee over geloof en wetenschap”.

Vanuit verwondering over natuur en heelal stelt de mens al eeuwenlang vragen. Wat zijn sterren en planeten, hoe zit de natuur in elkaar, hoe werkt ons lichaam? Na een inleiding over hoe wetenschap door de eeuwen heen ons wereldbeeld heeft veranderd gaan we met elkaar in gesprek over wetenschap en geloof. Gaan moderne wetenschap en geloof samen of botsen ze juist?

De collecten zijn deze zondag bestemd voor 1ste collecte Kerk in Actie/zending en 2de collecte voor ORA.

1e collecte: Kerk in Actie: Zending.
Rwanda: Kerk als plek van hoop, hulp en verzoening. Veel daders van de genocide in Rwanda zijn inmiddels terug uit de gevangenis. Kerken organiseren ‘Lichtgroepen’ waar slachtoffers en daders elkaar ontmoeten en weer leren samenleven. Zeventig procent van de jonge Rwandese bevolking heeft de genocide niet meegemaakt. Hun probleem is gebrek aan werkgelegenheid. Ook voor hen wil de kerk er zijn. Ze biedt jongeren praktische trainingen aan die hun kansen op werk vergroten. Want deze jonge generatie is de hoopvolle toekomst van Rwanda.

Het rekeningnummer van de Kerk is: NL39 RABO 0301 5002 82.
Het rekeningnummer van de Diaconie is: NL98 RABO 0301 5045 55.