Ds. Marloes van Doorne uit Almkerk, avondmaalsviering.

We lezen: Johannes 13: 1-15 / Matteus 26: 20-29 / Matteus 26: 30-46.
We zingen: psalm 118: 5 / psalm 118: 6 / lied 556: 1,2,4 / lied 569 / luisterlied: Aan uw tafel / lied 568a (3x) / lied 247: 1,2,3.

We schuiven deze bijzondere avond aan tafel bij Jezus en zijn leerlingen. We horen over zijn liefde, tot het uiterste. We delen van zijn liefde als we brood en wijn uit zijn hand ontvangen. Op Witte Donderdag is iedereen, jong en ouder, van harte uitgenodigd om het avondmaal mee te vieren. We zullen het avondmaal deze keer lopend vieren. De dominee zal voorin staan en het brood daar breken en uitreiken aan de gemeenteleden die willen deelnemen. Hierna wordt een bekertje met wijn uitgereikt door een van de diakenen. Dit wordt voorin de kerk genuttigd en daarna kan men zijn plek weer innemen. Zo hopen we gezamenlijk op een mooie viering van het Heilig Avondmaal.

De collecten zijn in deze dienst bestemd voor 1ste collecte Kerk en 2de collecte Diaconaat.

De jeugdkerk gaat gezamenlijk live op tv naar de Passion kijken.